16
set.
16/09/2025
Una correcta valoració de les existències a final d’any és molt important de cara a l’Impost de Societats, ja que una mala pràctica pot implicar conflictes amb alguns ratis, com per exemple, el del Fons de Maniobra, tenint possibles conseqüències en la viabilitat de l’empresa.
Els comptes comptables del grup 71 i 61 són els que permeten registrar aquesta variació entre les existències a l’inici de l’exercici i al final. Unes existències finals superiors a les inicials suposa un ingrés en el compte d’explotació i, per tant, un major Impost de Societats per pagar.
És temptador per a les empreses declarar unes existències finals inferiors a les reals per tal de pagar menys Impost de Societats. Això suposa una reducció dels marges comercials degut a l’increment del consum i pot fer que el fons de maniobra (actiu corrent-passiu corrent) pugui ser negatiu o molt baix. En aquest cas, pot afectar a la salut financera, ja que aquest rati ha de ser positiu. Si és negatiu indica dificultats de liquiditat a curt termini.